sihirbazlık teknikleri

 Sihirbazlık Teknikleri

1- Asansör Yüzük

Paketleme lastiği ve seyirciden ödünç alınan bir nikah yüzüğü ile müthiş eğlence...

ETKİ: Lastik halka alınır, bir noktasından koparılıp "lastik ip" haline getirilir. İzleyicilerden bir adet nikah yüzüğü alınır ve lastiğe asılır. Yüzük lastik üzerinde yukarı yükselmeye başlar...

GEREÇLER: Fazla kalın olmayan paketleme lastiği ve ödünç alınan nikah yüzüğü.

YÖNTEM: Hile neredeyse kendi kendine çalışır. Aslında sihir lastiğin kendisindedir ama övgüyü siz alırsınız. Lastik halkayı koparın. Şimdi uzun bir lastik ipiniz oldu. Nikah yüzüğünü ödünç alın. Yüzüğü lastik ipe geçirin ve lastiği iyice gerin. Lastiğin önemli bir kısmı sol avucunuzda izleyicilerin görmeyeceği biçimde saklı olmalıdır. Yüzüğü sağ elinize yakın tutun ve ellerinizi lastik ip yatay konuma gelecek şekilde aynı seviyeye getirin. Şimdi sağ elinizi yükselterek yüzüğün sol elinize doğru düşmesini sağlayın. Sol elinize iyice yaklaştığı anda, sol avucunuzda gizlediğiniz lastik bölümünü baş parmak ve işaret parmağınız arasından serbest bırakmaya başlayın. Yüzük yukarı doğru çıkmaya başlayacaktır...Yüzüğü ve bir anı olarak da lastik ipi verin ve alkışlar eşliğinde izleyiciyi selamlayın...




2- Pantolon Cebim Delinmiş

Arkadaş meclislerinde yapılacak bu numaranın hilesindeki basitliği küçümsemeyin, çalışacaktır...

ETKİ: Bozuk para ödünç alınır ve üzerinin işaretlenmesi sağlanır. Delik pantolon cebiniz yüzünden sürekli para kaybettiğinizi söyleyerek işaretli parayı pantolon cebinize atarsınız. "Tüh... Delik bu cebimde değilmiş" diyerek diğer ayağınızı kaldırırsınız ve izleyicinize işaretli parayı uzatırsınız.

YÖNTEM: Fazladan bir bozuk paraya ihtiyacınız var. Bir çok kişi üzerinde bozuk para olabilir. Bozuk para isterken gizli paranıza eşdeğer olanı istemeyi unutmayın. Boş bir anda, bozukluğu gizlice sol ayağınız altına saklayın. Çorabınızı düzeltin örneğin.

Sonra, izleyicilerden birinden üzeri işaretlenmiş bozukluğu alın ve sağ pantolon cebinize atıyormuş gibi yapın, bozuk para sağ avucunuzda gizli kalsın. Sağ ayağınızı sanki bozuk paranın deliği bulup aşağıya düşmesini sağlamak istiyormuşsunuz gibi sallayın. Sonra "Tüh... Delik bu cebimde değilmiş" diyerek sol ayağınızı kaldırın. Eğilerek parayı alın ve avucunuzda işaretli para ile yer değiştirin. Bu kadar basit...



3- Seyahat Eden Küller


Arkadaşlarınızın çığlık atmasını istiyorsanız bu numarayı mutlaka öğrenin. Bu numaranın en zevkli yanı, oyun başlamadan önce gerçekleştirilen "kirli işler" dir. Tüm yapmanız gereken, oyunun sunuluşuna konsantre olmanızdır. Dahası sihir, izleyicinin avuçlarında gerçekleşir. İnsanı kendi ellerinde oluşan gizemli bir olay kadar şaşırtan bir başka şey yoktur. Yüzlerce kez uygulasanız da karşılaşacağınız reaksiyonun size sunacağı keyif azalmayacaktır.

ETKİ: İzleyicinin sol avuç içine bir tutam kül konur. Her iki avucunu kapaması ve el iç kısımlarının yere bakması sağlanır. Bir kaç sihirli el hareketlerinden sonra izleyicinin avuçlarını açması istenir. Küllerin bir avuçtan diğerine de bulaştığı görülür...

GEREÇLER: Kül dolu kül tablası..Sigara külleri "taze" olmalıdır. En fazla 1 saatlik. Taze küller deriye daha iyi yapışır.

YÖNTEM: En iyi hazırlık anı, oyuna başlamadan hemen önceki andır. En iyi mekan, kül tablasının bulunduğu bir masada ya da bir barda oturarak oyunu gerçekleştirmektir.

İlgisiz bir tavırla kül tablasını bir noktadan diğerine doğru hareket ettirin. Bunu yaparken orta parmağınızla küllere dokunarak bir parça külün orta parmak ucuna yapışmasını sağlayın.

Bunu başardıktan hemen sonra oyuna başlamayın, bir beş dakika kadar bekleyin. Parmağınızla hiç bir yere dokunmayın. Ayrıca elinizi sakın masa üzerine götürmeyin, kül parçacıkları masa üzerine dökülebilir ve oyunu berbat edebilir. Örneğin, bileğiniz masa kenarında eliniz boşluğa bakar durumda olsun. Ellerinizin ve parmaklarınızın gayet doğal görünmesine dikkat edin.

Hazır olduğunuzda oyunu yapacağınız kişiye "Ellerini böyle tut" derken, kollarınızı bel seviyesinde getirin. Avuçlarınız yere bakarken, rahat ve gevşek olsun. Parmaklarınız izleyiciniz doğrultusunda olacaktır. Bu noktada ellerin gevşek olması gerekir, aksi halde parmak uçlarınızdaki küllerin görülme tehlikesi vardır.

İzleyici hareketlerinizi takip edip uygularken ellerini tutun ve hemen izleyicinin sağ ve sol ellerini düzeltiyormuş gibi yapıp bir kaç santim yukarı kaldırın. Baş parmaklarınız izleyicinin elinin üstündeyken, diğer parmaklarınız yumuşak bir şekilde avuç içlerini bastırsın. Böylelikle sağ orta parmak uçlarındaki küller izleyicinin sol avucu içine geçecektir.

Sağ parmaklarınız ve sol parmaklarınız aynı anda avuç içlerine aynı anda dokunduğu için izleyici tarafından masum bir "ellerini düzelt" hareketi olarak algılanacaktır. Bu arada "öyle değil, böyle.." demeyi de unutmayın.

Oyunun bu kısmını yakın bir arkadaşınızla sürekli olarak deneyin. "Ellerini böyle tut" ile başlayıp, "öyle değil, böyle.." hareketi beş saniye içinde gerçekleştirilmelidir.

Hayret verici bir şekilde hile tamamlanmıştır. Geri kalanı rol kesme ve sunuş kalitesine kalmıştır. İzleyici hilenin başladığından habersizdir. (Haksızlık değil mi?).

İzleyiciye "Şimdi ellerini sıkmadan yumruk haline getir" derken, her iki elinizi yavaşça kapayın. Yumruğun sıkı olmaması gerekir aksi halde izleyicinin avucundaki külleri parmaklarına sıvanacaktır. Parmakların avuç içine değmemesine dikkat edin. İzleyici sizin hareketlerinizi taklit ettiğinden dikkatinizi ellerinize yoğunlaştırın o da ellerinize konsantre olsun.

İzleyici sizi taklit ettikten sonra sağ orta parmağınızla kül tablasından bir parça kül alın ve sorun "seç bakalım sağ mı sol mu?".

Yanıt "sağ" olursa "Tamam, o halde sağ elini çevir ve avucunu aç" deyin.

Yanıt "sol" olursa "Tamam, o halde sol elini kapalı tutarak sağ elini çevir ve avucunu aç" deyin.

Gördüğünüz gibi masum izleyicinin hiç bir şansı yok. Mutlaka sağ avucunu açması sağlanacak.

Sağ avuca biraz önce aldığınız külleri sürün. Bir mendil alın ve ellerinizi silin. Böylelikle izleyici ellerinizin temiz olduğuna ikna olsun. Bu noktadan sonra oyunun sonuna kadar hiç bir şekilde izleyiciye dokunmayın.

"Avucunu kapa ve ters çevir" dedikten ve bir kaç sihirli hareket ve sihirli sözden sonra "sağ avucunu aç" deyin. Evet "sağ" avucunu. Burada "sihirbazın başı dertte" espirisini uygulayacağız. Avuç açıldığında küller görünecektir. Bu noktada biraz bozulmuş numarası yapabilirsiniz. Sihirli sözlerin eksik kaldığı bahanesiyle sağ avucu tekrar kapattırın, yeni sözleri söyledikten sonra önce sağ sonra sol avucun açılmasını söyleyin. İzleyici sol avucunda külleri gördüğünde çığlığı basacaktır.



4- Kes-Birleştir



Bir diğer basit ama etkili oyun. Bol bol pratik yapmadan gösteriyi denemeyin...

Yaklaşık 20cm uzunluğunda bir ipe ihtiyacınız var. İpi sol elinizde tutun. İpin alt ucunu sağ elinizle alın ve sol baş ve işaret parmaklarınızın arasında tutarak bir halka oluşmasını sağlayın. Sağ elinizle ipi izleyici tarafındaki orta noktasından tutup sol elinizin arkasına doğru götürün. Halkanın ortasını avucunuza doğru götürürken, sol avucunuzu siper edip, baş parmağınızla ipin avucunuza yakın bölümüne takın ve çekin. Yapmak istediğimiz, ipin avucunuza yakın kısmından ikinci bir halka oluşturmak. İzleyici biraz önce sol elinize doğru götürdüğünüz halkanın orta kısmını sol elinizde tutuyormuşsunuz zannedecektir. Oysa gerçek orta kısım avuçta saklı, elin üstünden görünen kısım sahte orta noktadır. Sahte orta kısım kesilecek "kısa" ip parçasıdır. Halkayı kesin ya da izleyicilerden birine kestirin. Şimdi yeni kesilmiş uçları tutarken diğer "sağlam" uçları sallandırın. Burada hilenin fark edilmemesi için özen göstermeniz gerekir. Kesik uçları düğümleyin ve "ipi eski haline getirdiğinizi" söyleyin. İzleyiciler başaramadığınızı söyleyip gülerken, ipi iki elinizle yumak haline getirin. Düğümlü kısa parçayı bir elinizde gizlerken diğer elinizle uzun parçanın bir ucundan tutun ve ipi sallandırın. Şimdi başardınız

Kırılan kürdan
Etki: Masanın üzerine bir mendil serilir ve ortasına bir kürdan konur. Mendil, kürdan içeride kalacak şekilde katlanır. İzleyiciden kürdanı kırması istenir. Kürdanın çıtırtısı duyulduktan sonra sihibaz bir iki sihirli el hareketi yapar ve bir kaç sihirli söz söyler. Mendil açıldığında kürdanın sapasağlam olduğu görülür.
Gereçler: Kenarları yarım santim kadar katlanmış ve dikilmiş bir mendil ve 2 adet kürdan.
Hazırlık: Hazırlık aşamasında kürdanlardan biri mendilin kenarındaki dikilmiş kısıma batırılarak saklanır. Hangi kenarda saklandığını unutmamanız önerilir. Kırılacak olan kürdan işte bu mendil kenarına saklanmış olan kürdandır. Bundan sonra oyun sunulmaya hazırdır.
Yöntem: Mendilin her iki yüzünü izleyicilere gösterin. Tekrar hatırlatalım, kürdanın hangi kenarda olduğunu sakın unutmayın. Diğer kürdanı mendilin ortasına yerleştirin. Daha sonra dört kenarın kürdanın üzerinden aşırılıp karşı köşeye gelecek şekilde mendili katlayın. Gizli kürdanın olduğu kenardan kavrayıp mendili izleyiciye uzatın ve kürdanı kırmasını isteyin. Katlanmış mendili açmadan başka izleyicilerin kırık kürdanı kontrol etmesine izin verebilirsiniz. Sihirli hareketlerden sonra mendili açtığınızda ortaya çıkacak olan izleyicinin elini bile sürmediği sağlam kürdan olacaktır.

Denge
ETKİ: 3 adet boş bira bardağı başka hiçbir destek olmadan üstüste dengede tutulur.
YÖNTEM: Bardaklar boş ve birbirinin aynısı olmalıdır. Bardağa üstten bakıldığında saat 10 ve saat 2 konumunu gözünüzün önüne getirmeniz yeterlidir. Önce ilk bardak masa üstüne konur. İkinci bardak saat 10 doğrultusunda ilkinin üzerine yerleştirilir. Üçüncü bardak da ikincinin üzerine saat 2 doğrultusunda yerleştirilir. İzleyicileriniz önünde deneme yapmadan önce bol bol pratik yapmayı ihmal etmeyiniz.

Para Kaybetme
Etki: İzleyicilere bozuk para verilerek sahte olup olmadığı kontrol ettirilir. Para sol elde tutulurken üzerine mendil örtülür. Sağ elle mendil üzerinden para kavranarak mendille beraber yukarı kaldırılır. İzleyiciler paranın gerçekten de mendil altında olduğunu dokunarak kontrol edebilirler. Bundan sonra mendil havaya fırlatılır ve havadayken bir kenarından yakalanır. Para yere düşmez, kaybolmuştur. Sihirbaz mendili tuttuğu kenardan bir kaç kere sallar.
Yöntem: Yukarıdaki kürdan oyununda olduğu gibi ikinci bir bozuk para mendilin içine dikilmiştir. Sihirli mendil iç içe geçmiş iki mendilden oluşmuştur. Bozuk para içteki mendile dikilidir. Mendil sol el üzerine örtülürken elde tutulan para yavaşça avuç içine kaydırılır ve gizli para sol el üzerindeki yerini alır. Sağ elle mendil altıdaki para kavranıp izleyicilere doğru uzatılır. Bu sırada izleyicilerin dikkati sağ ele yöneltilmeli veya bir iki espri ile dağıtılmalıdır. Oyun tamamlanmıştır. Mendil havaya atıldığında yere düşecek bir para yoktur artık.
Çeşitleme: "Sihirli Külah" linkinde açıklanan torba kullanılarak oyunun devam etmesi sağlanabilir. Havada bir kaç kez sallanan mendil sihirli külah içine atılır. Hokus pokus... İzleyiciden elini sihirli külaha atması istenir. İzleyicini torbadan biraz önce kaybolmuş bozuk parayı çıkarır. Bu sefer de mendil kayıplara karışmıştır...

Kağıt Parayı Delen Kalem
Bu oyun David Copperfield tarafından bir TV gösterisinde sunulduktan sonra sihirbazlar arasında son derece popüler olmuştur. Tamamı izleyicilerin gözü önünde gerçekleşen oyun izleyicilerden bir kağıt para ödünç alınmasıyla başlar. Bu para üzerine aynı boyutlarda kesilen bir kağıt eklenir. Kağıt ve para yatay olarak katlanır. Kalem kat yerinin ortasından kağıdı ve kalemi deler. İleri geri hareket ettirilir. Kat düzeltilip para ve kağıt yüzeyleri izleyicilere gösterildiğinde kalemin her iki yüzeyi de deldiği ve ileri geri hareket ettiği görülür. Kağıt ve para yeniden kat yerinden bükülür ve kalem çıkartılır. Kağıt, beklendiği gibi delinmiştir ancak kağıt para izleyicilere incelenmesi için geri verildiğinde sapasağlam olduğu görülür. Tüm oyun öylesine açıkça ve inandırıcı bir şekilde gerçekleştirilmiştir ki izleyiciler gözlerine inanamazlar.

Yöntem: İzleyicilerden ödünç kağıt para alın. Örneğin 500 000 lira. Alelade bir kağıdı ödünç aldığınız para boyutlarında olacak şekilde makasla kesin. Parayı ve kağıdı açıkça izleyicilere gösterirken aynı şekil ve boyda iki kağıda sahip olduğunuzu, bunlardan birisinin 500 000 lira değerinde diğerinin de hemen hemen değersiz olduğunu belirtin. Kağıdı para üzerine koyun ve kağıt dışarıda, para içeride kalacak şekilde yatay doğrultuda ikiye katlayın. Şimdi kalemi katlanmış para ve kağıda saplayacaksınız. Kaleminiz dışarıdan alelade bir kalem gibi görünse de aşağıdaki şekilde çizildiği gibi hileli bir ek parçaya sahiptir. Bu parça ve kalem arasında kağıt girebilecek kadar ince bir boşluk vardır. Kabuk şeklindeki parça ileri geri oynayabilmektedir. Yakından dahi bakılsa fark edilmesi zordur. Delme işlemi sırasında kalem, kağıt ve para arasından geçirilir ve sadece kağıdı deler. Bu arada parakalem ve hileli kabuk arasına sıkıştırılır (bakınız ikinci şekil).

Bu işlem sırasında baş parmak kullanılarak kabuk ileri itilebilir. Kabuk baş parmak tarafından tutularak kat yeri açılır ve kağıdı ve parayı delen muhteşem kalem izleyicilere gösterilir. Finalde kağıt ve para yeniden katlanır, kalem dikkatle dışarı çıkartılır, elde tutularak izleyicilere gösterildikten sonra cebe konur. Kat yeri kağıt kısmı izleyicilere dönük olacak şekilde açılır. Böylelikle izleyicilerin delinmiş kağıdı görmeleri sağlanır. Kağıdın delindiği halde paraya hiç bir şey olmadığını göstermek üzere bir elde kağıt, diğer elde para olacak şekilde birbirlerinden ayrılırlar. Her ikisi de izleyicilere incelenmek üzere verilirler...

Ceviz Kabuğu
Etki: Üç adet yarım ceviz kabuğunun altına beyaz boncuk konur. Kabuklar masa üzerinde sürülerek yerleri değiştirilir. İzleyici hangi kabuğu seçerse seçsin boncuğu bulamaz.
Yöntem: Bu oyunun hilesi kabuklardadır. Kabukların arka kısmı traşlanmıştır. Kabuk boncuk üzerine konurken ileri itilerek traşlanmış kısımdan geriye çıkması sağlanır. Bu hareket sırasında işaret, orta ve yüzük parmakları kabuğun önünde, baş ve küçük parmaklar da geride tutulur. Kabuk altından çıkan boncuk baş ve küçük parmak tarafından kavranırken, diğer üç parmak da bu hareketin gizlenmesini sağlar.

Kalp Atışı

Etki: İzleyici sihirbazı bileğinden tutarak nabzını kontrol eder. Aniden nabız atışları durur...

Yöntem: Koltuk altına bir tenis topu yerleştirilir. İzleyici bir süre nabzınızı kontrol ettikten sonra kolunuzu vücudunuza bastırın. Koltuk altındaki topun damarlara yapacağı baskı nabız atışlarınızın hissedilmesini engelleyecektir.
Wallaa ben bi kaçını denedim özellikle yüzük olayı basit ve güzel tavsiye ederim

--------------------
İskambil Kartı Oyunları
Desteyi masa üzerine yelpaze şeklinde açarsınız, izleyicinizden bir kart seçmesini istersiniz ve hangi kartın seçildiğini söylersiniz. Kartlarla gösteri yapan her sihirbazın başarmayı arzu ettiği bir durumdur. Kartı seçtir ve derhal ne olduğunu bil.
Bunu başarmak için önceden işaretlenmiş kartlar ya da sıralanmış deste kullanılmıyorsa yukarıdaki senaryoyu başarmak için mutlaka bir ya da iki el çabukluğunun yapılması gerekir. Burada sorun, izleyicinin sanki serbestçe "herhangi" bir kartı seçtiği hissini yaratan ya da gerçekten de "herhangi" bir kartı seçmesine izin veren bir tekniğin seçilmesindedir. "Yelpaze" oyunu iki temel hileye dayanır. İlkinde, deste bilinen bir sırada önceden dizilmiştir. İkincisinde kart rastgele seçilirken bu kartı daha sonra deşifre edecek bir "anahtar" kartın belirlenmesi yöntemine başvurulur. Hazırlık: Bir çok sihirbaz sıralanmış deste fikrinden, böylesi bir desteyi hazırlamanın uzun süreceği ve zahmetli denemeler yapmak gerekeceği düşüncesiyle uzak durma eğilimindedirler. Aslında böylesi bir desteyi hazırlamak bir kaç dakikada yapılabilecek bir iştir. Oyunun sihri, seçilen kartın bir altındaki ya da bir üstündeki karta bakıldığında hangi kartın seçilmiş olduğunun anlaşılmasına dayanır. Bu etkiyi açıklamak üzere hatırlması kolay bir sıralama verelim: As, Papaz, 2, Kız, 3, Joker, 4, 10, 5, 9, 6, 8, 7. Renkler de her kartta değişir: Sinek As, Karo Papaz, Kupa 2, Maça Kız, Sinek 3, Karo Joker, Kupa 4, Maça 10... Sıralamadan sonra kartlar kutusuna yerleştirilir. Destenin daha "rastgele" sırada görünmesini sağlamak belleğinizin gücüne bağlı olacaktır. Gösteri: Deste kutusundan çıkarılır, gösteri becerinize bağlı olmak kaydıyla, bir kaç kere kesilir ya da "sahte" bir şekilde karıştırılır. Sahte karıştırmada, kartlar sol elde tutulur, sağ elle kartların yarısı alınır ve yukarıdan sol el başparmak tarafından diğer kartların üzerine doğru kartları birbirine karıştırmadan atılır. Yapılması gereken sadece kesme işlemi yapmaktır. Kartların birbirine karışmış izlenimini vermek üzere sol el başparmağı destek alınarak atılan kartların basamak oluşturacak şekilde görünmesi sağlanır. Sonra sağ elle basamaklı görünümdeki kartların üzerine vurularak tüm kartların aynı sıraya gelmesi sağlanır. Bu işlem bir kaç kez tekrarlanabilir. Sonrasında kartlar masaya yelpaze oluşturacak şekilde açılır. İzleyiciden bir kartın seçilmesi istenir. İzleyici istediği kartı seçtikten sonra sihirbaz masadaki kartları toparlar ve kutusuna yerleştirir. Burada iki olay gerçekleşir. İzleyicinin kartı seçtiği yer ortaya çıkar. Çünkü seçilen kartın komşusu az da olsa diğer kartların sırasında olmayacaktır ve çıkan kartın yeri boş olacaktır. İşte bu komşu kart bizim anahtar kartımızdır. Yelpaze kapatılırken ve deste masadan kaldırılırken bu "kesik" noktadan tutulur ve anahtar kartın destenin altına ön yüzünün görülecek şekilde gelmesi sağlanır. Bundan sonra kart kutusu alınır ve deste kutuya yerleştirilir..ken alttaki anahtar karta bir bakış atılır. Bu anda yapacağınız espriler izleyicilerin dikkati dağıtmanıza yardımcı olacaktır. Kutu, aslında tamamlanmış oyunun devamını merakla bekleyen izleyiciye uzatılır. Sıralanmış deste ve anahtar kart izleyicinin "gizlediği" kartı deşifre etmiştir. İzleyiciye son bir kez karta baktıktan sonra kutudaki destenin arasına koyması söylenir. Bu andan sonra yapacağınız "atraksiyon" espri gücünüze kalmıştır. Parmaklarınızı kapatılmış kutuya dokundurup trans haline geçebilirsiniz ya da izleyicinin sürekli olarak seçtiği kartı düşünmesini söyleyebilirsiniz...

Tesadüf
Etki: Sihirbaz ve izleyicisi iki farklı iskambil kağıdı destesinden birer kart seçerler ve ne tesadüftür ki iki kart da birbirinin aynısıdır.
Yöntem: Bu oyunu gerçekleştirmek için sıradan iki desteye ihtiyacınız var.Destelerden birini izleyiciye verin diğeri sizde kalsın. Aynı anda desteleri karıştırın. Desteleri değişin ve tekrar karıştırın. Desteleri tekrar değişin, ancak bu kez desteyi izleyiciye verirken en alttaki karta belli etmeden bakın ve aklınızda tutun. İzleyiciye desteden bir kart seçmesini ve size göstermeden karta bakarak ezberlemesini söyleyin. Sizde destenizden bir kart seçin, ama hatırlamak için bir çaba göstermeyin. Seçilen kartın destenin en üstüne konmasını isteyin. Desteleri bir kez kesin. Şimdi seçilmiş kartlar kendi desteleri içinde kaybolmuştur. Bir kez daha desteleri değiştirin. Herkes elindeki desteyi yelpaze şeklinde masaya açsın ve kendi seçtiği kartı bulsun. Aslında siz biraz önce destenin altında gördüğünüz kartı arayın. İzleyicinin seçtiği kart, sizin gördüğünüz kartın altındaki karttır. Sanki seçmiş olduğunuz kart buymuş gibi alın ve yüzü aşağı bakacak şekilde masaya koyun. İzleyiciden de aynısını yapmasını isteyin. Aynı anda kartları açtığınızda her ikisinin de eşdeğer olduğu görülecektir. Ne tesadüf !..

Yine bildiniz
Etki: İzleyici bu kez de rastgele bir kart seçer ancak sihirbaz seçilen kartı yine bulur.

Yöntem: Yukarıdaki şekilde gösterildiği gibi bir kart destenin altında diğer kartlara bakacak şekilde yerleştirilmelidir. Bunu oyun öncesinde hazırlayabileceğiniz gibi oyun esnasında deste karıştırırken de halledebilirsiniz. Deste sol avucunuzda iken kartların sayılar olan yüzü baş parmağınıza bakacak, kapalı yüzleri diğer dört parmağınıza dokunur şekilde tutun. Karıştırma esnasında diğer dört parmağınızın ucuyla en dıştaki karta bastırırken sağ elinizle geri kalan kağıtları hızla çekin, ters çevirin ve sol elinizdeki kartın üzerine koyun. Bundan sonra kartları her iki elinizde tutarak en alttaki kartın görünmemesini sağlayacak şekilde yelpaze biçiminde açın. İzleyiciden bir kartı seçmesini söyleyin. Karta iyice bakıp ezberlemesini söylediğiniz anda elinizde desteyi ters çevirin. Böylelikle biraz önce hazırladığınız kart en üste gelecek ve aslında sayı bulunan yüzleri üste bakan kağıtları maskeleyecektir. Deste elinizde kalacak şekilde, izleyiciden seçtiği kartı destenin arasına koymasını isteyin. İzleyici kapalı yüzü yukarı olacak şekilde kartı desteye sokacaktır. Destedeki diğer kartların sayı bulunan yüzü tavana bakarken, izleyicinin kartı yere bakacak şekilde yerleştirilmiştir. Desteyi hızla çevirip masa üzerinde yelpaze şeklinde açtığınızda izleyicinin kartı kapalı olan kartların arasından yüzünü gösterecektir. Maskelemede kullandığınız kartın görülmemesine özen gösterin. Böyle bir tehlike görüyorsanız, ellerinizi arkaya götürün ve maske kartını düzeltin.



Sihirli Külah
Sitemizde çoğunlukla araç/gereç gerektirmeden kolayca deneyebileceğiniz oyunlara yer vermeye çalışıyoruz. Ancak ilüzyon sanatının inceliklerini daha iyi anlamanız için bu sayfadaki gibi "özel düzenek" gerektiren oyunları da bilmeniz gerekir.
Kolunuzdaki saati çıkarır masa üzerine koyduktan sonra izleyicilerin şaşkın bakışları eşliğinde küçük bir çekiçle kırmaya başlarsınız. Bir yandan saati parçalarken bir yandan da kırık parçaları izleyicilerin daha iyi görmesi için elinizle tutup sonra tekrar diğer kırıkların arasına serpersiniz. Sonra sihirli torbanızın içini dışarıya bir kaç kez çıkararak boş olduğuna izleyicileri ikna edersiniz. Sonra kırık saat parçalarını sol elinizde tuttuğunuz sihirli torbaya atarsınız. Bir iki sihirli söz ve el hareketinden sonra izleyicilerden birini çağırır ve torba içinden saati çıkarmasını söylersiniz. İzleyicinin bulup çıkardığı saat biraz önce paramparça olduğu görülen saattir ama sapasağlam ve tek parça halindedir.
Sihirbazların yaygın kullandığı gereçlerden biri de sihirli külahtır. Aslında burada anlatmak istediğimiz "gizleme" yöntemidir. Farklı ilüzyonistler aynı prensibi kullanan farklı görünümde kutular, kese kağıtları v.s. kullanabilir. Bir çok sihirli gereç burada anlatılan sihirli külahtaki gibi "gizli bölmeleri" içerir.
Buna benzer bir tek gereçle birden fazla oyun türetmek mümkündür. Unutmayın yapabilecekleriniz hayal gücünüzle sınırlıdır.
Sihirli torbanın dışarıdan bakıldığındaki görünümü birinci şekildeki gibidir. Konik biçimli bez bir külahtır. Metal bir halkaya bağlıdır ve sapı ile tutulabilmektedir. Bezin dışardan görünümü parlak ve şık desenlidir. Torbanın iç kısmı siyah renkte ve kaba kumaştan yapılmış olmalıdır. Kaba kumaş, torbaya konulan cisimlerin şişkinlik yaparak fark edilmesini engeller. Sihirli torbanın sihri, ikinci şekilde görülen ama izleyicilerin hiç bir zaman bilmedikleri gizli yarım halka ve buna bağlı üçgen biçimli siyah renkli gizli bez parçasıdır. Halka sapa bağlıdır ve sap döndürüldüğünde dıştaki metal halkanın sağ ya da sol yarısına takılır. Gizli bez dıştaki konik biçimli beze sınırlarından dikilmiştir. Böylelikle konik dış torbanın içi iki odaya bölünmüş olur. Sap bir yöne çevirildiğinde üstten bakıldığında görülen kısım birinci oda, diğer yöne çevirildiğinde görülen kısım ikinci odadır.

Sihirbaz birbirinin aynısı iki saate sahiptir. Bir tanesi sihirbazın kolunda, diğeri gösteriden önce torbaya atılmıştır. Torbanın içi dışarıya çıkarılırken izleyicinin gördüğü boş olan birinci odadır. Sağlam saat ikinci odada gizlidir. Kırılan saat parçaları birinci odaya atılır. Sihirli sözler söylenirken torba havada daireler çizecek biçimde hareket ettirilir. Bu sırada sap döndürülerek içteki yarım halka karşı kenara getirilir ve görünen oda sağlam saatin bulunduğu ikinci oda olur. Eline sağlam saat gelen izleyicinin şaşkınlığı ve kumaşın kaba olması gizli odadaki kırık parçaların hissedilmesini engeller.

Yorum Yaz